תשתיות תקשורת - voip
תשתיות תקשורת VOIP

כל עסק אשר בונה מקום חדש או משפץ מקום ישן, צריך לחשוב כיצד הוא מתכוון שיעבדו תשתיות תקשורת במקום. כל עסק כיום, אפילו עסקים קטנים, מתבססים על מערך תקשורת מסוים, החל ממרכזיות תקשורת, מחשבים, מצלמות ועוד. מדובר במערכות שאמורות לעבוד בכל עת, בצורה מסונכרנת, כאשר היום נהוג שהמערכות עובדות כלפי פנים וכלפי חוץ, כולל אפשרות שליטה מבחוץ.

לפני שנסביר מה הן מערכות תקשורת וכיצד מתכננים הקמה של תשתיות תקשורת, נציין שתהליך הבנייה והיישום של תשתיות תקשורת חייב להיעשות בשלב מוקדם. הוא צריך להתבצע במקביל לשלבים אחרים בתהליך תכנון המקום, כאשר בשלב מתקדם תותקן המערכת עצמה, הן לוח התקשורת והן הכלים השונים שיאפשרו את עבודת המערכת. זאת כמובן אחרי שהתשתיות יהיו מוכנות.

כיצד מתכננים הקמה של תשתיות תקשורת?

בשביל להקים תשתית תקשורת, עלינו לאפיין בצורה נכונה את העסק שלנו ואת צרכיו, ביחד עם מומחה בהתקנת תשתית תקשורת. כמה עובדים יש בחברה, אילו צרכים רשת התקשורת אמורה למלא, אילו מאפיינים אנחנו צריכים בתשתית, האם היא מיועדת לעבודה אך ורק בישראל או גם עם גורמים בחו"ל, איזה ציוד מחשבים אנחנו צריכים, עם אילו אמצעים חיצוניים אנחנו עובדים (לדוגמה – שרתים) ועוד. כל זה יאפשר לנו לדעת בדיוק מה אנחנו צריכים.

לאחר מכן נוכל להתחיל לתכנן את בניית המערכת. חשוב להבהיר שבניית מערכת או רשתות תקשורת, דורשות מן הסתם זמן ומקום. הרשת תהיה מחוברת כולה ללוח מיוחד, אשר במראה שלו מזכיר לוח חשמל.
בניית תשתיות תקשורת כוללות כמובן העברת חוטים וכבלים מתאימים, התקנה ובניית חדרי מחשבים, ארונות תקשורת, יצירת תשתיות תקשורת בסיבים אופטיים, ובשלבים מתקדמים יותר, התקנת מחשבים וחיבור כל ציוד הקצה אליו. בין היתר, זה כולל מרכזיות IP, שרת פנימי, ראוטרים, נתב שיחות ועוד.

כל התהליך מתבצע כשאחרי כל שלב, מתבצעת בדיקה מקיפה בנושא, כאשר בשלב הסיום, אחרי התקנת המחשבים והמרכזיות, מתבצעת בדיקה מקיפה של כל המקטעים במערכת, על מנת לבחון שהכל עובד בצורה סדירה. חשוב להבהיר, שאם מערכת המחשבים מחוברת לשרת חיצוני, יש לבצע בדיקה מקיפה גם בחיבור אליו.

אם אתם מחפשים חברה שתקים עבורכם תשתיות תקשורת בעסק, אנחנו רוצים להמליץ לכם על חברת ווקסיה, מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. לחברה ניסיון של שנים רבות בתחום הקמה, התקנה והטמעת מערכות תקשורת שונות. החברה יושבת באבן יהודה, אך היא פעילה בכל רחבי הארץ ועובדת עם חברות משלל תחומים וגדלים.